Як вберегтись та не стати жертвою фінансових шахраїв: дослухайтесь до порад експертів

Існують правила безпеки, які допомагають уникнути неприємних ситуацій та не стати жертвою шахраїв. Далі про них більш детально розкажуть експерти. З метою підвищення фінансової грамотності громадян ми започаткували серію інформаційних статей "Споживчі кредити: безпечно і з користю". Від голови правління Української асоціації фінтех та інноваційних компаній, проєкт ФінСкарга Ростислава Дюк, а також керівника EMA Academy Української міжбанківської асоціації членів платіжних систем ЕМА Раїси Федоровської про те, які існують види фінансового шахрайства, як уникнути шахрайству та не стати жертвою зловмисників.

Що робити коли на вас оформили кредит?

Порада Раїси Федоровської про те, як діяти коли на вас оформили кредит. В першу чергу варто звернутись до правоохоронних органів та написати заяву, де потрібно вказати всю інформацію. Також не зайвою буде розмова з кредитором, під час якою потрібно пояснити, що ви не брали кредит. Ви можете написати листа та наголосити на тому, що не брали кредит та не підписували ніяких документів. Якщо підпис є, то він не ваш і підроблений. У випадку втрати (крадіжки)паспорта потрібно додати копію відповідної довідки з поліції. Пані Раїси акцентує увагу на тому, що потрібно змусити кредитора провести внутрішнє розслідування, що допоможе з'ясувати яким чином  та встановити, яким чином кредит був оформлений на людину, яка його не брала. Також розслідування може допомогти з'ясувати хто винний. Обов'язково вимагайте зі сторони кредитора припинення будь-яких дій з метою повернення боргу у, до якого ви не має жодного відношення. Якщо компанія веде чесну діяльність, то вас не будуть більше доймати телефонними дзвінками, хоч на період внутрішнього розслідування. У випадку, коли вас не хочуть чути та  будь-яка домовленість з кредитором малоймовірна, то  звертайтесь до суду чи скаржіться до Національного банку. Ростислав Дюка наголосив, що проєкт ФінСкарга має на меті дозволити українцям можливість отримувати безкоштовне врегулювання проблем з усіма фінансовими організаціями як то : банки, мікрофінансові установи, фінансові компанії.. Платформа уже розпочала свою діяльність. Перший, тестовий фінішував проєкту кінці минулого року. Було отримано майже 2 тисячі звернень громадян. З них це скарг на неправомірні чи незаконні дії від фінансових організацій - 40%,  Ще 20% скаржників заявили про неправомірні дії щодо них, як людей, що взагалі не брали кредитів. Наостанок експертами була висловлена порада дотримуватись певних правил безпеки, аби запобігти виникненню неприємних ситуацій, а в разі коли проблеми вже мають місце, то без вагань звертатись до фахівців проєкту ФінСкарга.


Вам також сподобається: